W dobie internetu, konkurencja na rynku jest ogromna. Aby nasza marka została zauważona i wyróżniona, musimy zbudować jej wiarygodność. Jak to zrobić? Oto kilka kluczowych zasad.
1. KOMUNIKUJ SZCZERZE I TRANSPARENTNIE
Każdy dobry związek opiera się na zaufaniu, dlatego właśnie ważne jest, by nasza MARKA komunikowała z klientami w sposób rzetelny, otwarty i szczery. Wszelkie informacje podawane publicznie powinny być dokładne i czytelne, a kontakt z klientami – zawsze na poziomie, nigdy zdezorientowany bądź zbyt nie precyzyjny. Ujawniaj prawdziwe informacje o produkcie, ofercie, a także historii firmy.
1. KREUJ WYSOKIEJ JAKOŚCI TREŚCI
Stawiając na jakość treści, tworzysz swoją markę jako jedną angażujących w świecie internetu. Dostarczaj wartościowe, odpowiednio sformatowane treści – w formie artykułów, blogów, poradników lub filmów prezentujących nasze przedsiębiorstwo. Odpowiednio zaplanowana strategia działań medialnych przyniesie prawdziwe efekty – Twoja nagłaśniana kreatywność to kamień milowy w procesie budowania pozytywnego wizerunku.
1. BUDUJ ZAMKNIĘTĄ SPOŁECZNOŚĆ
Dostęp do wysokiej jakości informacji był i nadal jest mało elementarną potrzebą każdego użytkownika internetowego. Świadomość tego faktu może doprowadzić do sukcesu właściwie każdego biznesu – znakomicie pokazuje to zbudowanie zamkniętej społeczności, która skupi wokół siebie grupę docelową. Przez udostępnianie wartościowych treści, wskazując miejsce dyskusji, budowanie grup w różnych mediach społecznościowych i zachęcanie użytkowników do uczestnictwa w tworzeniu pozycji, szybciej osiągniesz swój cel – jeszcze mocniej zbudujesz wiarygodność swojej marki.
1. OPIERAJ SIĘ NA POZYTYWNYCH REKOMENDACJACH I OCENACH
Rekomendacje i opinie klientów to skarbnica informacji, na której warto zbudować swoją markę. Pozytywne opinie wpływają istotnie na decyzje potencjalnych klientów. Oferuj wartościowy produkt lub usługę, o którym Twoi klienci będą mieli pozytywne opinie i wręcz prosząc podepnij je pod swoją markę. To zdecydowanie zmniejszy barierę wejścia dla nowych klientów i uwiarygodni markę, na którą stawiasz.
1. WYSOCE OCENIAJ SWOJE KLIENTÓW
Nie masz innej możliwości, jak stale dbać o związek z klientami, którzy odnajdują w Twojej ofercie produkt lub usługę. Pozytywne relacje z klientami stać się mogą stałą siłą napędową marki. Zachowaj dobry kontakt z klientami, rozpatruj i wykorzystuj ich opinie i uwagi oraz proaktywnie prowadź dialog przez różne kanały, tak aby dostosować swoje oferty i kreatywność do ich oczekiwań.