I. Wstęp
E-commerce – czyli handel elektroniczny, to dziedzina biznesu, która rozwija się bardzo dynamicznie. Przyspieszenie sprzedaży w Internecie jest zjawiskiem, które w dzisiejszych czasach bez wątpienia jest kluczowe dla sukcesu firm. W celu wypracowania dobrych wyników, w e-commerce warto stosować strategie marketingowe. Oto kilka ważnych elementów, które trzeba wziąć pod uwagę, aby odnosić sukcesy sprzedażowe.
II. Tworzenie marki
- Zdefiniowanie wartości, jakie przynosi nasza marka klientom,
- Stworzenie identycznej szaty graficznej (logo, kolorystyka, czcionki itp.),
- Zmierzenie sił z konkurencją,
- Poszukiwanie autorskich rozwiązań marketingowych.
III. Pozycjonowanie strony
- Zamieszczanie ciekawych, interesujących treści na stronie internetowej,
- Stosowanie odpowiedniej liczby fraz kluczowych na stronie i w opisach produktów,
- Dbałość o responsywność strony (przystosowanie strony do urządzeń mobilnych),
- Pozyskiwanie odnośników do swojej strony (link building),
- Techniczne wdrożenia, jak np. optymalizacja strony.
IV. Marketing w social media
- Obecność w wybranych dla nas mediach społecznościowych (w zależności od charakteru naszej firmy),
- Odpowiedni dobór formy przekazu, a więc wartościowych publikacji, zdjęć, krótkich filmów,
- Zachęcanie do aktywności, czyli liczenie na polubienia, udostępnienia czy komentarze,
- Asertywność w prowadzeniu profilów, a jednocześnie dostosowanie formy do wymagań konkretnych mediów.
V. Personalizacja
- Dostosowanie strony do indywidualnego klienta przez stosowanie rekomendacji produktowych,
- Indywidualne gromadzenie informacji o klientach i ich preferencjach, co umożliwia tworzenie ofert skierowanych do konkretnych osób,
- Komunikacja, która skłania do zakupów, daje poczucie wyjątkowości i bycia ważnym dla danej marki.
VI. Podsumowanie
Stworzenie biznesu w Internecie bez stosowania skutecznych strategii marketingowych to niemożliwe. Dlatego tak ważne jest planowanie działań związanych z budowaniem marki, pozycjonowaniem strony internetowej, prowadzeniem działań w mediach społecznościowych i personalizacja ofert. To klucze do sukcesu we współczesnym biznesie.