Siła plotki jest ogromna, jej mechanizm wykorzystano w marketingu. Zatem marketing szeptany nazywany jest inaczej marketingiem plotki.
Co to, w ogóle jest? Jest to forma marketingu, która wraz z rozwojem internetu wciąż zyskuje większą popularność. Jak dobrze się zorientujemy nazwa nam wskazuje, polega on na “szeptaniu” konsumentom o danej marce, usłudze czy produkcie i jego zaletach. Celem tego przedsięwzięcia jest wywołanie rozmowy o danej marce lub firmie, ale w sposób naturalny i niewymuszony.
Rola marketerów ogranicza się jedynie do rozkręcenia dyskusji, dzięki temu informacje o marce i jej produktach rozpowszechniają się w sposób naturalny, nie denerwują klientów, bo nie czują się oni nakłaniani do zakupu. Siła rekomendacji, poczty pantoflowej i dobrej opinii drugiego konsumenta jest bardzo duża. Ludzie ufają znajomym i chętniej wybiorą dany produkt, jeżeli został on już sprawdzony przez osobę z bliższego otoczenia. Wszyscy przy wyborze danego produktu kierujemy się opinią i rekomendacją innych klientów. Reklama jest na drugim planie, a namawianie do zakupu tylko zniechęca odbiorcę.