Reklama w internecie to dzisiaj podstawa skutecznego marketingu. Atrakcyjne banery reklamowe przyciągają uwagę użytkowników i przekonują ich do zapoznania się z ofertą lub skorzystania z usługi. Jak stworzyć takie banery, które będą skuteczne? Pokażemy to na przykładach oraz podpowiemy kilka porad.
1. Uważaj na nadmiar treści
Banery reklamowe nie powinny być zbyt zatłoczone treścią. Użytkownicy przeglądający stronę mają zwykle mało czasu, dlatego warto postawić na mocne hasło lub krótkie zdanie z wyeksponowanym CTA – czyli zaproszeniem do działania, np. „Kup teraz”, „Zarejestruj się”.
1. Fotografia, grafika – to musi przyciągać uwagę
Jaki baner reklamowy jest atrakcyjny? Taki, który wzbudza emocje. Na zdjęciu przedstawiającym produkt lub usługę powinna znaleźć się osoba, która wywołuje uśmiech albo interesująca, dynamiczna grafika. W przypadku produktów, warto zwrócić uwagę na jakość zdjęć – im lepiej widoczne cechy produktu, tym bardziej przekonująco.
1. Czytelna i dobrze dobrane czcionki
Wybierając czcionkę do swojego banera warto pamiętać o czytelności – nie staraj się przyciągać uwagi za wszelką cenę na przykład, stosując żywe kolory lub za małe czcionki. Dobrze dobrane litery są ważnym elementem komunikacji z użytkownikami.
1. Dobrze wybrany rozmiar
Banery reklamowe powinny być dostosowane do rozmiaru i proporcji strony internetowej czy aplikacji mobilnej, na której zostaną umieszczone. Nie tylko estetyka, ale i działanie tego typu reklamy zależy od jej dostosowania do specyfikacji przestrzennej.
1. Oryginalność – nie kopiuj konkurencji
W reklamie jak w życiu – oryginalność się liczy. Staraj się, aby twoja reklama wyróżniała się od innych banerów reklamowych i przyciągała uwagę.
Podsumowując – skuteczny baner reklamowy to taki, który przyciągnie uwagę, wywoła emocje, zachęci do działania i będzie dobrze dopasowany do specyfikacji strony internetowej czy aplikacji mobilnej, na której zostanie opublikowany. Stosując powyższe porady, już wiesz, jak stworzyć atrakcyjny baner reklamowy, który skutecznie przyciągnie uwagę użytkowników.